KÖNYVEK I UTAZÁS I INSPIRÁCIÓ

Tomor Anita

Lappföld csodái, avagy tényleg létezik a Mikulás?

2019. december 06. - Tomor Anita

Néhány héttel ezelőtt, november közepén volt szerencsém a férjemmel és a két kis gyerkőcünkkel néhány napot Finnországban, Lappföldön tölteni. Igazából fogalmam sincs, hogy jutott eszébe és miért pont akkor, amikor, de a hétéves kisfiam vetette fel az ötletet még nyáron nekünk, hogy látogassunk el Lappföldre. Egy tikkasztóan meleg nyári délutánon megkérdezte tőlünk: anya, apa, hol él a Mikulás? El lehet hozzá menni? Mi pedig mondtuk neki, hogy igen, el lehet, Finnországban, Lappföldön, Rovaniemiben él az igazi, finn Mikulás, akit Joulupukkinak hívnak. Utána hónapokon át azt hallgattuk, hogy mikor utazunk el a Mikuláshoz. Ő semmi mást nem kér, csak hogy elmehessen egyszer hozzá. Mi pedig már akkor nyáron elkezdtük szervezni az utat, mindezt titokban, hogy utazás előtt meg tudjuk lepni a hírrel: megyünk a Mikuláshoz.

Óriási élmény volt nekünk felnőtteknek is! És igen, még mi is elhittük, hogy létezik a Mikulás.

Hihetetlen nagy szerencsénk volt az időjárással. Miután nyáron lefoglaltuk a repülőjegyet, utána futottam csak bele egy-egy cikkbe, hogy bizony az elmúlt években többször előfordult: nem volt Lappföldön még hó novemberben. Napokon, sőt heteken át izgultunk és lestük az előrejelzéseket, hogy vajon fehér táj fog-e fogadni minket. Szerencsére minden szuperül alakult, már indulás előtt tudtuk, lesz hó, lesz havazás és gyönyörű lesz a táj.

Magyarországról a legkönnyebben úgy lehet eljutni Rovaniemibe, ha Helsinkibe foglalunk jegyet, és ott átszállva egy 1 óra 20 perces repülőúttal meg is érkezünk ebbe az ámulatba ejtő meseországba, Lappföld déli részére. A repülőjegy-foglalásnál érdemes az átszállási időre figyelni, nehogy a reptéren túl sokat kelljen várni. Mi másfél órás átszállási idővel utaztunk, és az pont elég is volt.

Így utazunk mi:

Ekkora hó fogadott minket:

A szállásunkat a Booking.com-on foglaltuk. Így utólag azt kell mondjam, irtó nagy szerencsénk volt. Épp építették a hotel egy részét, ahol megszálltunk, csodálkoztunk is rajta, hogy messze földön ez volt a legolcsóbb szálláshely a környéken. A felújításból szinte semmit nem érzékeltünk, azt leszámítva, hogy a második naptól fogva máshol reggeliztünk és a férfi szauna nem működött, de ennyi. Minden tökéletes volt.

Bár a hoteleknek is megvan a maguk hangulata, ott, Lappföldön még egy dolgot azért nagyon szívesen kipróbáltam volna: egyszer egy igazi, kandallós, üvegtetejű vagy üvegfalú faházban tölteni néhány napot az északi sarkkörön milyen klassz lehet már. Na igen, ez az álom most felkerült a képzeletbeli bakancslistámra.

Ahogy megérkeztünk, sétáltunk egy nagyot Rovaniemi központjában, aztán másnap reggel rögtön el is látogattunk a Mikuláshoz.

Santa Claus Village

A Mikulással a Santa Claus Village-ben és a Santa Parkban is lehet találkozni. Mi először a Santa Claus Village-el kezdtünk.

Ahogy leparkoltunk, ez a látvány és ez az öröm fogadott minket:

Van hó! :)

Íme, a Mikulás háza, odabent fogadja a családokat:

Rovaniemi központjától mindössze hat kilométerre kellett autókáznunk, és már meg is érkeztünk a Santa Claus Village-be. A parkolás ingyenes. Rengeteg étterem, kávézó, ajándékbolt van szerte mindenfelé, sokat lehet sétálni és rengeteg érdekességet lehet látni ezen a kis mini településen. Ki lehet próbálni a rénszarvas- és a husky kutyaszánozást. Minden olyan hihetetlenül nyugodt és lelassult volt odakint. A szuvenírboltok és a Mikulás postahivatala már ötkor bezárt, de magában a parkban késő estig lehetett nézelődni.

Minden karácsonyi díszbe volt öltöztetve. Fél négykor már sötétedni kezdett, és a kivilágított épületek olyan varázslatossá tették a helyet, hogy tényleg úgy éreztük, valóban ott járunk a Mikulásnál.

Szerencsére nem kellett sokat sorban állnunk, és már be is mehettünk Joulupukkihoz. Odabent fényképet nem lehetett készíteni, csak utána volt lehetőség fényképvásárlásra, ezt a képet mutatom most meg nektek:

És bár videót sem szabad készíteni, én mégis megkértem a Mikulást, hogy hadd készítsek egy rövid felvételt, és nézzétek csak, üzent nektek is! :)

Kevesen tudják, de itt, Rovaniemiben, a Santa Claus Village-ben kezdődik az északi sarkkör. Itt, ezen az alábbi képen az oszlopokra kis is van írva, hogy Arctic Circle, ami annyit tesz: északi sarkkör. Az oszlopokat összekötő egyenes vonal jelzi, hogy ha alatta átmész, már megérkeztél és átléptél az északi sarkkörre.

Alig pár lépést kell tenni és máris találkozhatunk rénszarvasokkal. Így fest a rénszarvas-szánozás a Santa Claus Village-ben:

Rénszarvas szánozás

Ilyen élmény utazni a szánon

Na, de nem csak rénszarvasokkal lehet találkozni a Santa Claus Village-ben, hanem szibériai husky kutyusokkal is. Több mint száz szibériai husky él itt ezen a farmon. A rénszarvas szánozás mellett a kutyaszánozás a másik közkedvelt attrakció az ide látogató turisták körében.

Én eddig bevallom ilyet csak filmekben láttam, és valamiért azt gondoltam, kicsivel tovább tart egy ilyen túra 3-4 percnél, de itt ennyit mennek, ennyire gyorsan teszik meg a kutyák a távot.

Kutyaszánozás

Van lehetőség rénszavas-simogatásra is. Minket az egyik gondnok, aki egyébként manó ruhát viselt, be is engedett minket a rénszarvasok közé, a karámba. Megtudtuk, hogy a rénszarvasok többek között szárított mohát is esznek, és a gyerekek meg is simogathatták az alig pár hónapos rénszarvas borjúkat, sőt etethették is őket.

Rénszarvas simogatás és etetés

Délután négykor már szinte teljesen sötét volt, és ilyen csodálatos fények, kivilágítás fogadott minket:

Esti fények a Santa Claus Village-ben

Még több fény..

És még több karácsonyi hangulat...

Itt, a Santa Claus Village-ben található a Mikulás híres-neves postahivatala is. Odabent fel lehet adni úgy is levelet az év bármely időszakában, hogy a címzett a küldeményt karácsonykor kapja meg.

A rengeteg ajándéktárgy mögött ott dolgoznak a Mikulás segédei...

Ide lehet bedobni a leveleket, képeslapokat...

Mindenki mosolyog és kedves

Aurora Borealis, azaz sarki fény vadászat

A Mikulással való találkozás mellett más program is akad Rovaniemiben. El lehet menni Aurora Borealist, azaz sarki (északi) fényt vadászni. Mi végig nagyon reménykedtünk benne, hogy egyszer elcsípjük, annak ellenére is, hogy végig figyeltük a NASA előrejelzéseit, és tudtuk, nincsenek jelentős napkitörések, kissé ködös is az idő ahhoz, hogy látszódjanak a fények, de mi mégis mentünk és mentünk és gyönyörködtünk az egyébként is millió színben pompázó égboltban, éjszakai fényekben. Soha, egyetlen országban nem láttam még annyiféle színű égboltot, mint itt.

Santa Park

A Santa Park körülbelül két kilométerre van a Santa Claus Village-től. Ez a Mikulás barlangja, legalábbis így emlegetik a turisták.

Ez a barlangi út vezet be az épületbe:

Lehet találkozni Manókkal, akik még színdarabot is előadnak:

Ki lehet próbálni egy csomó mindent:

Minden csupa dísz...

Minden csupa mosoly...

Még jégszobrokat is meg lehet csodálni az épületben. Erre a célra kialakítottak egy külön termet, ahová belépve életnagyságú jégszobrocskák fogadnak minket: állatok (farkasok, medvék, madarak etc.), iglook, padok és még egy bárpult is ki van "faragva" jégből odabent. Mielőtt belépnénk, jól fel kell öltözni, mert a teremben eszméletlen hideg van. A bejárat elé ki vannak készítve többféle méretben fehér, thermo kabátok, ezeket érdemes használni.

És persze itt, a Santa Parkban is lehet találkozni a Mikulással.

Vidék, az igazi lappföldi táj

Egy teljes napot úgy töltöttünk, hogy random elindultunk északra és csak mentünk és mentünk. Olyan meseszép tájakra is bukkantunk, amelyekre nem is számítottunk.

Még több hideg, még több hó és még több lélegzetelállító tájkép:

És persze előfordultak az úton rénszarvasok is. Figyelem! Vágatlan videó következik! :)

Azért megmutatom nektek a könyveimet is Finnországban! :) Jól állt nekik a havas táj. :)

Utolsó nap, mielőtt elindultunk volna haza, visszamentünk a Santa Claus Village-be és a gyerekek nagy örömére mégis készíthettünk képet a Mikulással. :)

Remélem, tetszett a beszámoló!

A képek forrása: mind saját fotó

Ha tetszett a cikk, esetleg érdekelnek a regényeim és az izgalmas utazásaink, tarts velem a Facebookon: http://www.facebook.com/tomoranita1

és az Instagramon is: http://www.instagram.com/anitatomor

Rengeteg fotót, videót hozok mindig az utazásainkról!

A könyveimet pedig megtalálod a könyvesboltokban és a sikerlistákon! :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.